نرخ ماهی سفید دریایی ایرانی

نرخ ماهی سفید دریایی در بازار ایران چقدر می باشد؟ ماهی سفید ایرانی دارای چه ویژگی هایی است؟ آیا از شکل ظاهری ماهی سفید اطلاعی دارید؟ دانستن خصوصیات فیزیکی ماهی سفید می تواند در هنگام خرید به شما کمک کند.
ماهی سفید از مرغوب ترین ماهی های شمال کشور محسوب می شود که در دریای خزر و رودخانه های مازندران و گیلان یافت می شود. این ماهی از ماهیان استخوانی دریای خزر بوده و از گوشت سفید و نرمی برخوردار می باشد. ماهی سفید در بهار و پاییز تخم ریزی می کند و تکثیر و پرورش این ماهی در استان های شمالی صورت می گیرد.

شرایط فیزیکوشیمیایی ماهی سفید شمال

از خصوصیات ظاهری ماهی سفید می توان به بدن دوکی شکل آن اشاره کرد و البته دو طرف ماهی سفید از فشردگی خاصی برخوردار است که به طور نامحسوسی مشاهده می شود. این ماهی می تواند تا 10 سال در دریای خزر عمر کند و از دیگر ویژگی های ماهی سفید می توان به رنگ تیره و نقره ای آن در پشته ماهی و رنگ سفید در شکم ماهی اشاره کرد. ماهی سفید نر و ماده در هنگام تخم ریزی از تفاوت هایی برخوردار هستند که می توان به برجستگی های سفید بر روی سر ماهی نر در هنگام تخم ریزی اشاره کرد.
ماهی سفید از طولی برابر با 71 سانتی متر و وزنی برابر با 4 کیلوگرم برخوردار بوده است و البته می توان گفت که طول ماهی سفید که در بازار به فروش می رسد، نزدیک به 45 سانتی متر بوده است و به صورت فیله ای و کامل در اختیار مشتری قرار می گیرد. ماهی سفید از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار بوده که میزان 4 الی 6 گرم از این ماهی را چربی و 18 الی 20 گرم از ماهی سفید را پروتئین دربرگرفته است اما این میزان برای 100 گرم از ماهی سفید می باشد.
ماهی سفید از هر نوع ماده غذایی مصرف می کند و بهترین غذا برای تغذیه این ماهی لارو هاف پلانکتون های گیاهی و جانوری می باشد. عمده ترین غذای این ماهی را نرمتنان و صدف ها در بر گرفته است.

نرخ ماهی سفید دریایی

در بازار ایران ماهی سفید از ارزش زیادی برخوردار است و البته با وجود این که از قیمت بسیاری بالایی برخوردار می باشد ولی از فروش خوبی نیز برخوردار است. قیمت هر 700 تا 900 گرم از ماهی سفید در بازار ایران حدود 25000 تومان و قیمت 900 گرم با بالای ماهی سفید 27000 تومان رقم خورده است. قیمت 500 الی 700 گرم از ماهی سفید دریایی در بازار 20000 تومان می باشد. برای اطلاع از قیمت روز ماهی سفید می توانید با مشاورین واحد فروش تماس حاصل فرمایید.
منبع: ماهی و میگو ایران