معرفی و شناخت ماهی سفید رودخانه ای

در مورد ماهی سفید رودخانه ای چه می دانید؟ برای شناخت و کسب اطلاعات بیش تر در مورد ماهی سفید و آن ها از نوع روخانه ای این مطلب به معرفی آن پرداخته است.

ماهی دریایی سفید یکی از برترین و مرغوب ترین ماهی های شمال کشور ایران محسوب می شود.

این ماهی از تیغ های فراوانی برخوردار بوده است و البته در انواع مختلفی چون رودخانه ای و دریایی در کشور ایران یافت می شود.

زیستگاه اصلی ماهی سفید در دریای خزر، رودخانه گیلان و مازندران می باشد و البته این ماهی از بدنی دوکی شکل برخوردار بوده و می تواند تا 10 سال نیز رشد داشته باشد.

ماهی سفید از هر دو طرف فشرده شده است و دارای رنگ سفید و نقره ای می باشد.
این ماهی در دو نوع ماده و نر وجود دارد که هر دوی آن به تخم ریزی می پردازند اما تفاوتی که بین این دو ماهی وجود دارد برجستگی های سفید رنگی است که در هنگام تخم ریزی ماهی در سر ماهی سفیدنر دیده می شود ولی بر روی سر ماهی ماده از این برجستگی ها خبری نیست.

بزرگترین ماهی سفیدی که در دریای ایران رشد می کند حدود 71 سانتی متر طول دارد و همچنین می توان گفت که این ماهی در طول های 45 سانتی متری در بازار به فروش می رسد.

این ماهی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار بوده است و می تواند در درمان بیماری ها مفید واقع شود.

معرفی و شناخت ماهی سفید رودخانه ای

ماهی سفید رودخانه ای از جمله کپور ماهیانی است که در کشور ایران به وفور یافت می شود و البته این ماهی بیش تر در رودخانه های گیلان و مازندران وجود دارد.

خوراک ماهی کپور در رودخانه ها به وفور یافت می شود از این رو تعداد این ماهی ها در رودخانه چشمگیر است.

کی از خصوصیات این ماهی ها زندگی به صورت گروهی بوده است و بیش تر در رودخانه هایی زیست می کنند که از جریان های سریعی برخوردار می باشد البته بیش ترین مکان زندگی این ماهی در رودخانه های جنوبی دریای خزر بوده است که می توان به ارس تا اترک، دریاچه ارومیه، نمک، دجله و کارون نیز اشاره کرد.
ماهی سفید رودخانه ای زمانی که به صورت لارو می باشد باید از زئوپلانکتون ها و حشرات آبزی تغذیه کند و به مرور زمان و بزرگ شدن ماهی سفید رودخانه ای عادت غذایی خود را نیز تغییر می دهد.

این ماهی ها از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده است و تا به امروز و طبق تحقیقا به عمل آمده 289 عدد از ماهیان رودخانه ای صید شده اند و از این تعداد 123 عدد متعلق به ماهی سفید نر و مابقی متعلق به ماهی سفید ماده بوده است البته باید بدانید که ماهی سفید رودخانه ای بسیار شبیه به ماهی آمور و عروس ماهی می باشد و باله های این ماهی طبق تصویر قرمز رنگ بوده و از پوسته ای نقره ای برخوردار است.