لیست قیمت بازار ماهی سفید دریای خزر

آیا به دنبال خرید انواع ماهی سفید دریای خزر می باشید؟ قیمت ماهی سفید در بازار کشور چقدر می باشد؟ لیست قیمت ماهی سفید در مطلب زیر آمده است و می توانید با توجه به قیمت روز به خرید ماهی سفید بپردازید.
ماهی سفید گونه از انواع ماهی از خانواده CYPrinidea بوده است که البته دارای ارزش اقتصادی و غذایی بالایی می باشد. این ماهی در دریای خزر یافت می شود و میزان زیادی در شمال کشور صید می گردد. زمان صید ماهی سفید از 20 مهر ماه تا 150 فروردین بوده است و این ماهی را می توانید از بازار ماهی فروشان شمال کشور به صورت تازه خرید کنید.

مقدمه ای در مورد ماهی سفید دریای خزر

ماهی سفید از گونه های باارزش و لذیذ دریای خزر بوده است و البته این ماهی در بخش های مختلفی از جهان یافت می شود که می توان به روسیه، قزاقستان، ایران، آذربایجان و… اشاره کرد. ماهی سفید در انواع مختلفی دیده شده است که می توان به سه نوع دریایی، رودخانه ای و پرورشی اشاره کرد که بهترین و گرانترین ماهی سفید، ماهی دریایی بوده است.
ماهی سفید از لذیذترین ماهی های دریای خزر می باشد و همچنین دارای گوشت سفید و استخوانی است و از تیغ های فراوانی برخوردار بوده که پاکسازی آن از گوشت نیز کاری دشوار می باشد. این ماهی حدود 60 درصد از صید ماهی شمال را به خود اختصاص می دهد و به دلیل داشتن ارزش بالا و همچنین لذت بخش بودن صید آن میزان زیادی از صید ماهی شمال را در بردارد.
از ویژگی های ظاهری ماهی سفید می توان به بدن دوکی شکل، فشرده، نقره ای رنگ، دهانی انتهایی و… اشاره کرد. البته این ماهی دارای 5 باله بوده است و باله های این ماهی دارای رنگ زرد فام یا نقره ای هستند.
ماهی سفید بیش تر در قسمت های جنوبی و جنوب غربی دریای خزر یافت می شود و البته از نظر اقتصادی یکی از برترین ماهی های سودآور ایران بوده است که صادرات آن به بخش های مختلفی از جهان صورت می گیرد.

ماهی سفید دریایی

لبست قیمت ماهی سفید در بازار

همانطور که گفته شد ماهی سفید در انواع مختلفی یافت می شود که هر کدام با توجه به نوع و اندازه ای که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. قیمت ماهی سفید دریایی در وزن بالای 900 گرم، 27000 تومان و قیمت همین ماهی در وزن 700 الی 900 گرم، 25000 تومان بوده است.
قیمت ماهی سفید پرورشی به صورت فیله شده 31000 تومان و قیمت ماهی سفید پرورشی در وزن بالای 1500 گرم، 13800 تومان بوده است. البته شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر قیمت روز انواع ماهی سفید را جویا شوید و بهترین ها را خرید کنید.
منبع: ماهی و میگو ایران