لباس به عنوان یک محرک و تأثیر آن بر رفتار انسان

هدف از مدل لباس مجلسی ساده و شیک زنانه این تحقیق ارائه یک بررسی انتقادی از حوزه های تحقیقاتی کلیدی در روانشناسی اجتماعی لباس بود.

این بررسی به تحقیقات منتشر شده در دو حوزه کلی می پردازد:

لباس به عنوان یک محرک و تأثیر آن بر (الف) اسناد توسط دیگران، اسناد در مورد خود، و بر رفتار فرد و روابط بین لباس، بدن و خود.

ما رویکردهای نظری مورد استفاده در انجام تحقیقات در این زمینه‌ها را شناسایی می‌کنیم، پیش‌زمینه مختصری از تحقیقات در این زمینه‌ها ارائه می‌کنیم که یافته‌های کلیدی را برجسته می‌کند و جهت‌گیری‌ها و احتمالات تحقیقات آینده را شناسایی می‌کنیم.

موضوع وزن بلوک سقفی ارائه شده دارای موضوعاتی در حال توسعه در روانشناسی اجتماعی لباس است و برای دانشجویان مقطع کارشناسی که می خواهند یک مرور کلی از حوزه محتوا داشته باشند مفید است.

همچنین برای دانشجویان فارغ التحصیل که می خواهند در مورد دانشمندان اصلی در این زمینه های کلیدی تحقیق که زمینه را به جلو حرکت داده اند، یا که به دنبال ایده هایی برای تحقیق پایان نامه یا پایان نامه خود هستند، بیاموزند.

در نهایت، اطلاعات این مقاله برای اساتیدی که در زمینه روانشناسی اجتماعی لباس تحقیق یا تدریس می کنند مفید است.

تعدادی از دانشمندان علوم اجتماعی در قرن نوزدهم پوشش را به عنوان مرتبط با فرهنگ، افراد و گروه‌های اجتماعی مورد مطالعه قرار دادند، اما تا اواسط قرن بیستم بود که اقتصاددانان خانگی شروع به دنبال کردن علاقه‌ای علمی به جنبه‌های علوم اجتماعی لباس کردند.

لباس ظرف ژله تک نفره به عنوان “مجموعه ای از تغییرات بدن و یا مکمل های بدن” تعریف می شود.

اصلاحات بدن شامل استفاده از زیبایی، برنزه کردن، پیرسینگ، خالکوبی، رژیم غذایی، ورزش و جراحی زیبایی از جمله موارد دیگر است.

مکمل‌های بدن شامل لوازم جانبی، لباس، سمعک و عینک هستند، اما محدود به آن‌ها نمی‌شوند.

در لباس بلوچی زاهدانی دهه 1950، نظریه‌های علوم اجتماعی از اقتصاد، روان‌شناسی، روان‌شناسی اجتماعی و جامعه‌شناسی برای مطالعه لباس و رفتار انسان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

  • منابع:
    1. Dress, body and self: research in the social psychology of dress
  • تبلیغات: 
    1. تحقیقات موجود در مورد بررسی مسائل جنسی و تحصیلات مبتنی بر درک جنسیت
    2. رعایت بهداشت دست نسبت به پوشیدن دستکش مایعات بدن
    3. روحیه شاد عامل اصلی موفقیت در همه کارها
    4. آنچه که در رابطه با لیمو و خوش شانسی نمی دانستید!