قیمت روز ماهی سفید پرورشی در بازار ایران

ماهی سفید در انواع دریایی و پرورشی یافت می شود که از نظر شکل ظاهری و قیمت با هم متفاوت هستند. قیمت روز ماهی سفید پرورشی در بازار کشور ایران چقدر می باشد؟
ماهی سفید از مرغوب ترین ماهی استخوانی دریای خزر بوده است که دارای گوشت بسیار نرم و خوش طعم می باشد. البته ماهی سفید در بخش های مختلفی از جهان از جمله رود اترک، رود دون، رودکوبان، رود ترک، رود ولگا، تالاب انزلی، سفیدرود، رودخانه گیلان و مازندران، دریای خزر و… یافت می شود.
در مورد ماهی سفید دریایی گفته شده است که این ماهی از بدن دوکی شکل و کشیده ای برخوردار بوده و از باله پشتی که دارای 3 شعاع سخت بوده، تشکیل شده است. این ماهی می تواند تا طول 71 سانتی متر رشد داشته باشد و همچنین دارای وزن 8 کیلوگرم بوده است. این ماهی دارای پوزه ای گرد و دهان انتهایی می باشد و همچنین ناحیه شکمی این ماهی به صورت مدور بوده و البته از باله های خاکستری رنگ برخوردار است.

در مورد ماهی سفید پرورشی چه می دانید

همانطور که گفته شد ماهی سفید به دو دسته ماهی سفید دریایی و ماهی سفید پرورشی تقسیم بندی می شود که البته به ماهی کپور علفخوار، ماهی سفید پرورشی گفته می شود چرا که بسیار شبیه به ماهی سفید دریایی می باشد. این ماهی در آب های شیرین زندگی کرده و همچنین از دسته ماهیان کپور به شمار می رود.
ماهی سفید پرورشی یا ماهی آمور از گیاهخواران محسوب می شود و در مناطق بومی شرق آسیا و شمال ویتنام دیده شده است. این ماهی از بدنی 100 سانتی متری و وزن 32 کیلوگرمی برخوردار بوده است و می توان گفت این دو ویژگی متعلق به بزرگترین ماهی کپور می باشد. ماهی کپور علفخوار از بدنی گرد و فلس های متراکم برخوردار بوده و همچنین دارای باله پشتی گردی می باشد.
همانطور که می دانید ماهی کپور علفخوار از ماهیان چینی محسوب می شود و پرورش ماهی کپور علفخوار باید با سه گونه دیگر از ماهی کپور از جمله ماهی کپور نقره ای، ماهی کپور معمولی و سرگنده صورت گیرد. زیستگاه ماهی کپور علفخوار در چین بوده است و البته در رودخانه های گل آلود رشد بهتری دارد.

ماهی سفید پرورشی

قیمت ماهی سفید پرورشی در بازار

ماهی سفید پرورشی در انواع مختلفی وجود دارد و در بسته بندی های متفاوتی در بازار به فروش می رسد. البته این ماهی دارای قیمت متفاوت است که در ادامه قیمت هر ماهی سفید پرورشی گفته شده است.
هر کیلو از ماهی کپور علفخوار یا ماهی سفید پرورشی زنده 15000 تومان بوده و همچنین ماهی سفید پرورشی شکم خالی با قیمت 20000 تومان به فروش می رسد. ماهی سفید پرورشی آمور به صورت فیله شده با قیمت هر کیلو 31000 تومان در بازار کشور فروخته می شود.
جهت اطلاع از قیمت انواع ماهی سفید و همچنین خرید ماهی سفید با شماره زیر در تماس باشید.
منبع: ماهی و میگو ایران