عکس و مشخصات ماهی سفید پرورشی

ماهی سفید پرورشی به کدام یک از ماهی های کپور گفته می شود؟ عکس و مشخصات ماهی سفید پرورشی در مطلب زیر آمده است و برای آشنایی بیش تر مطالب زیر را مطالعه کنید.
ماهی سفید گونه ای از مرغوب ترین انواع ماهی دریای خزر بوده است که در دو نوع دریایی و پرورشی یافت می شود. البته این ماهی در مناطقی چون سفید رود، دریای آزوف، دریای خزر، انزلی و… رشد می کند و زیستگاه اصلی این ماهی در رودخانه گیلان و مازندران می باشد. این ماهی از گوشت مرغوب و باکیفیتی برخوردار بوده و البته به دلیل داشتن تیغ های فراوان به ماهی استخوانی دریای خزر مشهور می باشد.
در مورد مشخصات ظاهری ماهی سفید می توان گفت که این ماهی از بدنی کشیده و دوکی شکل برخوردار بوده و ناحیه شکمی این ماهی به شکل مدور می باشد.

ماهی سفید دارای پوزه ای گرد و دهانی انتهایی بوده است و دندان های حلقی یک ردیفی دارد رنگ باله های ماهی سفید دریایی، خاکستری یا زرد فام می باشد و این ماهی می تواند تا 71 سانتی متر رشد داشته باشد خوراک ماهی مازندران لارو حشرات، جلبک ها، نرمتنان و… می باشد و البته غذای اصلی ماهی سفید نرمتنان بوده است.
ماهی سفید دارای دو نوع پرورشی و دریایی می باشد که در بالا نیز به آن اشاره شده است این ماهی از گرانترین ماهی های شمال ایران محسوب شده و قیمت ماهی سفید دریایی بیش تر از ماهی سفید پرورشی می باشد و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است.

ماهی

در مورد ماهی سفید پرورشی بیش تر بدانید

همانطور که گفته شد ماهی دریایی سفید به دو دسته ماهی سفید دریایی و پرورشی یافت می شود اما در این مطلب منظور ماهی سفید دریای خزر نمی باشد و مشخصات ماهی سفید پرورشی یعنی ماهی آمور گفته شده است.

ماهی کپور علفخوار به دلیل شباهت زیادی که به ماهی سفید دریایی دارد، به ماهی سفید پرورشی شهرت یافته است و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.
در مورد وزن این ماهی می توان گفت که ماهی آمور می تواند تا 32 کیلوگرم رشد داشته باشد و همچنین طول این ماهی 100 سانتی متر بوده است.

ماهی سفید پرورشی آمور دارای بدنی گرد و فلس های متراکم بوده است و باله های پشتی این ماهی نیز همانند بدن آن گرد است.

این ماهی از خط جانبی کاملی برخوردار بوده و همچنین غذای اصلی این ماهی گیاهان آبزی می باشند البته ماهی آمور می تواند از سخت پوستان و نوزاد پشه ها نیز برای تغذیه استفاده کند.

در مورد تعداد تخم های ماهی آمور گفته شده است که این ماهی توان خارج کردن 1 میلیون تخم را دارا می باشد.