عرضه ماهی سفید پرورشی در بازار

در مورد ماهی سفید دریایی و پرورشی چه می دانید؟ آیا ماهی سفید در بازار ایران به صورت مستقیم عرضه می گردد یا غیرمستقیم؟ ماهی سفید پرورشی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
ماهی سفید یکی از برترین انواع ماهی های شمال کشور محسوب می شود که از مرغوبیت هیچ چیزی کم ندارد. این ماهی یکی از مرغوب ترین ماهی شمال به شمار می رود و در بازار با قیمت بسیار بالایی فروخته می شود. ماهی سفید در دریای خزر و رودخانه های گیلان و مازندران زیست می کند و البته این ماهی به طول 71 سانتی متر نیز رسیده است. ماهی سفید از خانواده کپور ماهیان به شمار می رود و از بدنی دوکی شکل و فشرده برخوردار است و فلس های دایره ای شکل این ماهی بیش تر به چشم می آید.
ماهی سفید فاقد سیبیلک بوده و از کیسه شنای دو بخشی برخوردار می باشد. این ماهی از رنگ نقره ای تیره و سفید بهره مند بوده و البته قسمت شکم ماهی سفید را رنگ سفید و قسمت پشتی آن را رنگ نقره ای در برگرفته است. این ماهی از پنج باله برخوردار می باشد که یک باله در پشت، دو باله شکم، دو باله در سینه ماهی سفید قرار گرفته است. در برخی از مواقع ماهی سفید به طول 71 سانتی متر نیز می رسد و همچنین وزن این ماهی به 4 کیلوگرم نیز نزدیک می شود.
این ماهی در دریای خزر می تواند تا 10 سال نیز عمر داشته باشد و بیش ترین پراکنش را در قسمت های جنوب و جنوب غربی دریای خزر دارد. البته باید بدانید که ماهی سفید از ارزش غذایی و اقتصادی بسیار بالایی برخوردار بوده است و در بازار ایران و خارجی از طرفداران زیادی بهره مند می باشد.

ماهی سفید پرورشی

ماهی سفید در انواع مختلفی یافت می شود که البته می توان گفت که این ماهی در دو نوع دریایی و پرورشی وجود دارد. بهترین نوع ماهی سفید نوع دریایی بوده است چرا که از طعم و خواص بسیار زیادی برخوردار می باشد. اما امروزه به دلیل آلودگی های زیاد در مناطق شمالی کشور بیش ترین فروش ماهی سفید مربوط به نوع پرورشی بوده است چرا که این نوع ماهی ها در معرض آزمایشات گوناگون قرار می گیرند و سلامتی آن تأیید شده است.

عرضه ماهی سفید در بازار

ماهی سفید از گونه های مرغوب ماهی ایرانی می باشد که بیش ترین صید این ماهی در دریای مازندران صورت می گیرد. البته باید بدانید که ماهی سفید به دلیل مرغوبیت زیادی که دارد در زمره مرغوب ترین و گرانترین ماهی های شمال قرار گرفته است. ماهی سفید به صورت مستقیم در بازار به فروش می رسد و البته این ماهی یا به صورت تازه و کامل و یا به صورت منجمد شده و فیله ای به بازار عرضه می گردد.
منبع: ماهی و میگو ایران