صید ماهی سفید رودخانه ای در کشور

از مشخصات ظاهری و رفتاری ماهی سفید چه می دانید؟ ماهی سفید رودخانه ای بیش تر در کدام قسمت های ایران صید می شود؟ صید ماهی سفید در کشور ایران از چه زمانی صورت می گیرد؟
ماهی سفید از ماهی های مرغوب کشور ایران بوده است که از ویژگی های ظاهری متفاوتی برخوردار می باشد. این ماهی دارای بدنی دوکی شکل و کشیده بوده است و البته از بدنی استوانه ای برخوردار می باشد. ماهی سفید در انواع مختلفی در کشور ایران به فروش می رسد که می توان به ماهی دریایی سفید و پرورشی اشاره کرد.

ویژگی ظاهری ماهی سفید

ماهی سفید علاوه بر بدنی دوکی شکل و استوانه ای دارای ناحیه شکمی مدوری می باشد و باله های این ماهی از رنگ خاکستری و زردفام پوشیده شده است.

این ماهی دارای پوزه ای گرد و دهانی انتهایی بوده است و همچنین دندان های حلقی این ماهی یک ردیفی می باشد ماهی سفید دریایی دارای باله پشتی با 3 شعاع سخت بوده است و از 9 الی 12 شعاع نرم تشکیل شده است.

معرفی و صید ماهی سفید رودخانه ای

ماهی سفید رودخانه ای از دیگر انواع ماهی سفید بوده که از گوشت لذیذ و مرغوبی برخوردار می باشد.

این ماهی بسیار شبیه به ماهی آمور یا ماهی کپور علفخوار بوده و از دهانی گشاد و فلس های درشتی برخوردار می باشد ماهی سفید رودخانه ای دارای بدنی کشیده است و رنگ بدن این ماهی نقره ای ولی رنگ باله های این ماهی قرمز می باشد.
مکانی که این ماهی شیر سفید در آن یافت می شود رودخانه ها و دریاچه ها بوده است و همچنین این ماهی نسبت به دیگر انواع ماهی سفید، باهوش تر بوده و صید ماهی سفید رودخانه ای بسیار لذت بخش است و در کشور ایران رواج دارد.

ماهی سفید رودخانه ای بیش تر وقت خود را در سطح آب می گذراند و به همین دلیل صید ماهی سفید رودخانه ای بسیار راحت می باشد. ماهی سفید رودخانه ای بیش تر در کنار درختان و حاشیه آب پیدا می شود و همچنین این ماهی از طعمه هایی چون قورباغه، ملخ، سنجاقک و کرم خاکی تغذیه می کند.
البته برای صید ماهی سفید رودخانه ای از طعمه هایی چون روده مرغ و دل مرغ نیز استفاده می شود و بهترین روش برای صید این ماهی روش روآبی بوده است.

البته بهتر است بدانید که صید ماهی سفید رودخانه ای در بهار و تابستان صورت می گیرد و البته این ماهی در فصل بهار شروع به تخم ریزی می کند.
ماهی سفید رودخانه ای از ماهیانی است که می تواند تا 120 سانتی متر رشد داشته باشد و همچنین وزن بدن این ماهی 10 کیلوگرم بوده است البته در بازار کشور این ماهی با فروش خوبی همراه می باشد و قیمت آن نسبت به دیگر انواع ماهی شمال بالاتر بوده است.