راهنمای خرید ماهی سفید تازه و خوشمزه

از خصوصیات تازه بودن ماهی چه می دانید؟ آیا به دنبال سایتی جهت راهنمای خرید ماهی سفید خوشمزه و تازه می باشید؟ جهت کسب اطلاعات بیش تر مطلب زیر را مطالعه نمایید.
یکی از مرغوب ترین و لذیذترین ماهی شمال ایران که با نامی آشنا و معروف همراه می باشد، ماهی سفید دریایی نام دارد. این ماهی از با ارزش ترین ماهی های دریای خزر بوده است که از نظر اقتصادی و غذایی دارای ارزش بالایی می باشد.
در مورد ویژگی های ظاهری ماهی سفید می توان به بدن دوکی شکل و فشرده این ماهی اشاره نمود. همچنین رنگ بدن ماهی سفید، نقره ای و سفید بوده است و از یک کیسه شنا دو بخشی برخوردار می باشد. ماهی سفید از هیچ سیبیلکی برخوردار نبوده و همچنین فلس های دایره ای شکل بر روی بدن این ماهی پوشیده شده است.
بزرگترین ماهی سفید دریایی دارای 71 سانتی متر طول می باشد و البته وزن این ماهی به 4 کیلوگرم نیز می رسد. ماهی سفید از دندان های حلقی 1 ردیفی برخوردار بوده است و همچنین دارای 5 باله می باشد که در جای جایی از بدن این ماهی قرار گرفته اند.

خصوصیات ماهی تازه چیست؟

ماهی تازه دارای ویژگی هایی می باشد که در ماهی مانده دیده نمی شود و برای تشخیص ماهی تازه باید به آبشش، چشم ها، سرپوش آبششی، فلس ها، بوی ماهی، دهان و دیواره شکمی آن اشاره نمود که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است.
جلا: در مورد ظاهر و پوست ماهی تازه می توان گفت که این ماهی از پوستی درخشنده برخوردار بوده و البته در ماهی مانده پوست آن به صورت کدر و تیره می باشد.
آبشش: آبشش ماهی تازه قرمز رنگ و از هیچ ماده لزجی برخوردار نبوده و ماهی مانده دارای آبششی قهوه ای بوده و پر از مواد لزج و بد بو می باشد.
چشم: چشمان ماهی تازه، پرفروغ و روشن بوده و همچنین چشمان ماهی مانده کدر و فرورفته است و در ماهی فاسد گود رفته می باشد.
سرپوش آبششی: یکی دیگر از ویژگی های ماهی تازه داشتن سرپوششی برجسته و بسته می باشد، در حالی که ماهی مانده دارای سرپوشش آبششی باز و بلند شده است.
فلس: درخشان و براق بودن پوست ماهی یکی از نشانه های ماهی تازه است و فلس های کنده شده و کدر از نشانه های ماهی مانده می باشد.
بو و دهان: ماهی تازه از بوی طبیعی و گاهی بوی دریا برخوردار می باشد و بوی زننده نشان از مانده شدن ماهی دارد. همچنین در مورد دهان ماهی می توان گفت که ماهی تازه دهانی بسته دارد ولی دهان ماهی مانده و فاسد باز می باشد.
دیواره شکمی: اگر دیواره شکمی ماهی، قابلیت ارتجاعی دارد، ماهی تازه است و همچنین دیواره خوابیده و درآمده در ماهی نشان از ماهی کهنه و مانده را دارد.

ماهی سفید دریای خزر

سایت اینترنتی خرید ماهی تازه

ماهی سفید یکی از خوشمزه ترین ماهی های شمال ایران می باشد که دارای مرغوبیت زیادی بوده است و شما می توانید از طریق سایت ایران فیشرمن انواع ماهی سفید دریایی را با بهترین قیمت و کیفیت خرید کنید. در این سایت انواع ماهی منجمد و تازه به فروش می رسد، برای خرید ماهی تازه با یکی از راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.
منبع: ماهی و میگو ایران