بهترین فصل صید انواع ماهی سفید دریای خزر

ماهی سفید در چه فصلی از سال صید می شود؟ از انواع ماهی سفید چه می دانید؟ بهترین نوع ماهی سفید دریای خزر کدام است؟ از چه روشی برای صید ماهی سفید استفاده می شود؟
ماهی سفید یکی از برترین گونه های ارزشمند دریای خزر به شمار می رود که در کشور ایران هر ساله حجمی حدود 5180 تن از این ماهی صید می شود.

البته این ماهی دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی بوده که در ادامه در مورد آن به طور کامل صحبت شده است.

معرفی مشخصات ماهی سفید دریایی

ماهی سفید دارای انواع مختلفی بوده است که می توان به ماهی سفید دریایی، ماهی سفید رودخانه ای و ماهی سفید پرورشی اشاره کرد.

این ماهی یکی از برترین ماهی های دریای خزر به شمار می رود که دارای فلس های دایره ای بوده است و از بدن دوکی شکل و کشیده ای برخوردار می باشد.
ماهی سفید مانند ماهی کفال و خرچنگ خوراکی از هر دو طرف فشرده شده می باشد و همانطور که در بحث های قبلی گفته شده این ماهی از هیچ سیبیلکی برخوردار نمی باشد.

در مورد رنگ بدن ماهی سفید گفته شده است که قسمت پشتی این ماهی دارای رنگ نقره ای بوده و قسمت شکمی ماهی از رنگ سفید برخوردار می باشد و همچنین ماهی سفید از 5 سری باله تشکیل شده است.
ماهی سفید بیش تر در قسمت های جنوبی و جنوب غرب دریای خزر یافت می شود و البته از نظر ارزش اقتصادی از دیگر انواع ماهی بهتر بوده است.

البته بیش ترین صید ماهی سفید در دریای خزر صورت می گیرد که فصل صید ماهی شمال ایران یکی بوده که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است.

ماهی

فصل و روش صید ماهی سفید دریایی

برای صید ماهی سفید باید زمان تخم ریزی این ماهی مدنظر باشد و بهترین زمان تخم ریزی ماهی سفید، اوایل بهار و پاییز بوده است و از این موضوع می توان دریافت که بهترین زمان برای صید ماهی سفید بهار تا پاییز می باشد.

البته صید ماهی شمال کشور از 20 مهر ماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد و ماهی های شمال کشور از جمله ماهی سفید، ماهی کفال، ماهی کپور و… صید می شوند.
از روش های صید ماهی سفید و لابستر خوراکی می توان به سیستم انتظاری و سیستم شناور روآبی اشاره نمود البته از طعمه های خاصی برای صید ماهی سفید استفاده می گردد که می توان به صدف، مغز صدف و حشرات آبی اشاره کرد چرا که این طعمه ها بهترین طعمه محسوب می شوند. البته برای صید ماهی سفید از کرم خاکی و ماگوت ها نیز استفاده می گردد و بهترین طعمه ماهی سفید، گوشت میگو و خرچنگ بوده است.