بهترین روش صید ماهی سفید در جهان

ماهی سفید بیش تر در کدام قسمت هایی از جهان پراکنش داده شده است؟ بهترین روش صید ماهی سفید چیست؟ از چه طعمه ای برای صید ماهی سفید استفاده می شود؟
ماهی سفید از دسته مرغوب ترین ماهی های دریای خزر بوده است که در بخش های مختلفی از ایران پراکنش داده شده و در دریای سیاه، آزوف، رود اترک، رود دون، رود کوبان، رود ترک و… دیده شده است. البته این ماهی در دریای خزر و رودخانه های گیلان و مازندران با رشد خوبی همراه بوده است.

ویژگی های ظاهری ماهی سفید دریایی

ماهی سفید دریایی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد که البته می توان گفت این ماهی دارای بدنی کشیده و استوانه ای بوده است. ماهی سفید دارای پوزه ای گرد و دهان انتهایی می باشد و از ناحیه شکمی مدور برخوردار است و همچنین دارای باله های خاکستری بوده است.

ماهی شیر سفید می تواند تا 71 سانتی متر رشد کند و البته متوسط طول ماهی سفید 39.6 سانتی متر بوده است و البته این ماهی در وزن های 8 کیلوگرمی نیز صید شده است که البته متعلق به کشور ایران نمی باشد.
ماهی سفید دریایی می تواند تا 12 سال عمر داشته باشد و گفته شده است که بخش عمده ای از تغذیه این ماهی را نرمتنان و لارو حشرات تشکیل می دهد. این ماهی از زئوپلانکتون ها و جلبک ها نیز تغذیه می کند و البته به کرم پرتار نیز علاقه زیادی دارد. صید ماهی سفید دریایی با تور پره اتفاق می افتد و همچنین بیش ترین صید ماهی سفید همراه با ماهی کفال بوده است.

ماهی سفید دریایی

روش های صید ماهی سفید دریایی چیست

برای صید ماهی سفید در ابتدا باید نکاتی را مدنظر داشته باشید که می توان به زمان تخم ریزی ماهی سفید اشاره کرد. بهترین زمان تخم ریزی ماهی سفید فصل بهار و پاییز بوده است و البته در این زمان شما می توانید به صید ماهی سفید بپردازید چرا که این ماهی به رودخانه ها سفر می کنند. دومین نکته در مورد صید ماهی سفید دریایی، استفاده از ریسه ای مناسب بوده است و البته می توانید در سطح آب از چوب چنبه استفاده کنید.

سیستم های مختلفی برای شکار ماهی آکواریومی وجود دارد که می توان به سیستم انتظاری و سیستم شناور و روآبی اشاره کرد. البته بهترین روش صید ماهی سفید رودخانه ای به صورت روآبی بوده است. البته سومین نکته ای که باید به آن اشاره شود، طعمه ماهی سفید می باشد و این ماهی از صدف، مغز صدف، ماگوت، گوشت میگو، خرچنگ، حشرات آبزی، ملخ، سنجاقک و کرم خاکی تغذیه می کند. البته شما می توانید برای صید ماهی سفید از خمیر های اسانس دار استفاده کنید که زیاد سفارش نشده است.