صید بهترین ماهی سفید طلایی در کشور

صید ماهی سفید در دریای خزر کشور از چه زمانی آغاز می شود؟ بهترین ماهی سفید کدام است؟ پرورشی یا دریایی؟ در مورد ماهی سفید طلایی چه می دانید؟
ماهی سفید از دسته ماهیان مرغوب دریای شمال بوده است که البته از ماهیان استخوانی خزر به شمار می رود. این ماهی از راسته کپور ماهیان بوده است و از بدنی دوکی شکل و کشیده برخوردار بوده که از هر دو طرف ماهی فشردگی احساس می شود. فلس های بدن ماهی سفید دایره ای بوده است که دارای قطر 12 میلی متر می باشد.
البته ماهی سفید دارای خط جانبی بوده است و فرم دهان آن انتهایی و متحرک می باشد و همچنین قسمت پشتی ماهی سفید، تیره رنگ بوده و از رنگ نقره ای پوشیده شده است و ناحیه شکمی ماهی سفید، همانند اسم آن سفید می باشد.
ماهی سفید در سه نوع دریایی، پرورشی و رودخانه ای که البته از این میان برترین ماهی سفید، مختص به ماهی دریایی بوده است چرا که از گوشت مرغوب تر و خوش طعم تری برخوردار می باشد. ماهی سفید رودخانه ای در اندازه های کوچکتری یافت می شود و نسبت به دریایی از قیمت کمتری برخوردار بوده و نوع پرورشی دارای کیفیت کمتر می باشد و در بازار ارزانترین ماهی به شمار می رود.

صید ماهی سفید در دریای ایران

ماهی سفید در قسمت های جنوبی و جنوب غربی دریای خزر زندگی می کند و همچنین از نظر اقتصادی دارای ارزش زیادی می باشد و بیش ترین صید را به همراه دارد.

البته باید بدانید که بیش ترین صید ماهی سفید و لابستر خوراکی در رودخانه کورا در جمهوری آذربایجان و رودخانه سفید رود در ایران بوده و البته این ماهی در 20 مهر ماه تا 15 فروردین ماه توسط صیادان صید می شود.
ماهی سفید از مرغوب ترین ماهی های دریای خزر می باشد که دارای گوشت نرم و سفید بوده و همچنین از گوشت استخوانی برخوردار است. به همین دلیل از رودخانه های ایران به طور قابل توجهی صید می شود و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است.

ماهی

در مورد ماهی سفید طلایی چه می دانید

در مورد ماهی سفید طلایی و خاویار طلایی گفته شده است که این ماهی از منحصر به فردترین ماهی هایی است که تاکنون صید شده اند. این ماهی دارای طول 40 سانتی متر و وزن 850 گرم بوده است و قسمت بالای ماهی سفید، دارای رنگ زرد طلایی بوده و قسمت پایینی همانند ماهی سفید دریایی، سفید می باشد. البته ماهی سفید طلایی از ماهی های کمیاب به شمار می رود و صید ماهی سفید دریایی از 23 اسفند ماه آغاز می گردد.

البته گفته شده است که رودخانه سفید رود یکی از برترین زیستگاه های انواع ماهی سفید استخوانی بوده است و حدود 80 درصد از ماهی های استخوانی در این رودخانه صید می گردند.