صید بهترین ماهی سفید دریایی در کشور

صید ماهی سفید چگونه انجام می شود؟ بهترین نوع ماهی سفید ماهی دریایی است یا پرورشی؟ آیا صید ماهی سفید در کشور ایران صورت می گیرد یا خیر؟
ماهی سفید از جمله مرغوب ترین انواع ماهی خوراکی است که در کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این ماهی در انواع مختلفی چون دریایی و پرورشی یافت می شود که از بهترین و مرغوب ترین آن می توان به ماهی سفید دریایی اشاره کرد چرا که از بوی مطبوع و خواص بیش تری برخوردار می باشد. این ماهی در دریای خزر و رودخانه های گیلان و مازندران رشد می کند و البته می توان گفت که نوع بومی ایرانی نمی باشد.

ویژگی های ماهی سفید دریایی

ماهی سفید دریایی یکی از ماهی های استخوانی دریای خزر بوده که از استخوان های ریزی برخوردار می باشد. این دارای ارزش غذایی و اقتصادی بالایی بوده و از گوشت لذیذ و خوش طعمی برخوردار می باشد. گوشت ماهی سفید همانند اسم آن سفید بوده و از طعم بسیار خوبی بهره مند می باشد. ماهی سفید از خانواده شکلان ماهیان به شمار می رود و البته این ماه در رده کپور ماهیان محسوب می شود. عمر ماهی سفید 9 الی 10 سال بوده و از بدنی دوکی شکل و فشرده برخوردار است. ماهی سفید در دو نوع نر و ماده یافت می شود که نوع نر آن دارای برجستگی های سفیدی بر روی سر خود می باشد و این برجستگی ها می تواند وجه تمایزی بین ماهی سفید ماده و نر باشد.
ماهی سفید دریایی که در دریای خزر رشد می کند دارای ارزش اقتصادی بالایی می باشد و البته می توان گفت که هر ساله حجم زیادی از این ماهی به کشور های دیگر صادر می گردد و بیش ترین فروش را در بازار داخلی به خود اختصاص می دهد. بزرگترین ماهی سفید صید شده در ایران حدود 71 سانتی متر بوده و توانسته است رکورد بزرگترین ماهی سفید را در کشور از آن خود کند.

صید ماهی سفید

ماهی سفید از جمله مرغوب ترین ماهیان شمال ایران محسوب می شود که می توان گفت بیش ترین صید در شمال ایران مختص به ماهی سفید، کفال و کپور است. بهترین زمان برای صید ماهی سفید از 10 مهرماه تا 10 فروردین ماه می باشد و صید این ماهی در شمال از اولویت اول برخوردار است. ماهی سفید خزر با استفاده از تور پره و همراه با ماهی کفال صید می شود و برای صید ماهی سفید باید از طعمه هایی چون صدف های کوچک، لارو ها، نرمتنان و نوزاد پشه ها استفاده کرد. البته ماهی سفید در فصل های بهار و پاییز تخم ریزی را آغاز می کنند و در این زمان می توانید به صید ماهی سفید بپردازید.