شناخت ماهی سفید وحشی ایرانی

ماهی سفید در دو نوع وحشی و پرورشی یافت می شود آیا می دانید کدام ماهی سفید از خواص بیش تری برخوردار می باشد؟ ماهی سفید وحشی یا پرورشی؟ برای شناخت ماهی سفید ایرانی می توانید مطالب سایت را مطالعه فرمایید.
ماهی سفید در انواع مختلفی در گیلان، مازندران و دریای خزر یافت می شود البته باید بدانید که زیستگاه اصلی این ماهی ها در دریای خزر بوده و بیش ترین رشد را به همراه دارد. ماهی سفید از گوشت مرغوب و سفیدی برخوردار می باشد و همچنین استخوان های ریز این ماهی باعث شده است تا آن را با نام ماهی استخوانی دریای خزر بشناسند.

شناخت بیش تر در مورد ماهی سفید شمال

ماهی سفید مانند خاویار طلایی از مرغوب ترین ماهی شمال کشور محسوب می شود و البته گوشت این ماهی همانطور که گفته شد بسیار نرم و خوش طعم است و سفیدی گوشت ماهی باعث شده است تا بیش از هر چیزی مورد توجه قرار بگیرد. ماهی سفید در فصول بهار و پاییز تخم ریزی می کند و البته زیستگاه این ماهی در گیلان و مازندران می باشد.

این ماهی از بدنی دوکی شکل و فشرده برخوردار بوده و همچنین می توان گفت که ماهی سفید تا 9 الی 10 سال می تواند رشد کند.
ماهی سفید دارای رنگ نقره ای و سفید بوده و قسمت شکمی این ماهی نقره ای و شکم آن به رنگ سفید می باشد.

ماهی سفید نر زمانی که تخم ریزی صورت می گیرد، برجستگی های سفیدی بر روی سر آن به وجود می آید که اگر نشانه ای همانند آن در سر ماهی به وجود آمد نشان از نر بودن دارد.
ماهی های سفید در انواع مختلفی چون دریایی یا وحشی و همچنین پرورشی یافت می شوند که نوع دریایی یا وحشی بسیار مرغوب تر از ماهی پرورشی می باشد و بیش ترین فروش را به خود اختصاص داده است.

ماهی سفید دریایی تا 71 سانتی متر رشد کرد و وزن آن به 4 کیلوگرم می رسد البته باید بدانید که میزان مواد معدنی در ماهی سفید بسیار زیاد است و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار می باشد در 100 گرم از این ماهی 20 گرم پروتئین نهفته است که با خوردن آن می توانید میزان پروتئین روزانه خود را تأمین نمایید.
در مورد تغذیه ماهی سفید و میگو صورتی بوشهر می توان گفت که این نوع ماهی از هر نوع ماده غذایی مصرف می کند و البته بیش ترین غذای این ماهی ها را پلانکتون ها و لارو حشرات فراهم می آورند البته در هنگام تخم ریزی ماهی های نر و ماده با فاصله ای از هم قرار می گیرند، می توان گفت که ماهی ماده در مناطقی که از عمق کمی برخوردار بوده است، تخم ریزی کرده و در هنگام تخم ریزی باله های پشتی این ماهی قابل مشاهده می باشد.

همیشه در کنار ماهی های ماده یک یا دو ماهی نر مشاهده می شود و ماهی های سفید ماده شکم و سینه خود را بر سنگزیره ها می کشد و با فشار زیاد می تواند تخم ها را از خود خارج کند.