زیستگاه ماهی سفید رودخانه ای در کشور ایران

ماهی سفید از جمله بهترین و مرغوب ترین انواع ماهی شمال کشور ایران محسوب می شود. آیا می دانید زیستگاه ماهی سفید در کجاست؟ ماهی سفید رودخانه دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
ماهی سفید از مرغوب ترین انواع ماهی های شمال کشور محسوب می شود و به دلیل داشتن گوشت نرم و سفید از پرفروش ترین ماهیان به شمار می رود. ماهی سفید در مناطق مختلفی از جهان یافت می شود که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است.

این ماهی از ویژگی های ظاهری منحصر به فردی برخوردار است که می توان به باله های خاکستری و نقره ای ماهی سفید، پوزه گرد و دهان انتهایی این ماهی، ناحیه شکمی مدور مانند ماهی سفید و… اشاره کرد.

این ماهی دارای طولی برابر با 71 سانتی متر بوده است و این طول ماهی از بزرگترین ماهی سفید معرفی شده است.
ماهی سفید دارای وزنی برابر با 8 کیلوگرم بوده و می تواند تا 12 سال زندگی کند از خوراک ماهی مازندران محبوب ماهی سفید می توان به فیتوپلانکتون ها و جلبک ها اشاره کرد و البته این ماهیان از لارو حشرات، آبزیان و نرمتنان تغذیه می کند و بیش ترین غذای ماهی سفید در دوران بلوغ، نرمتنان محسوب می شوند.

زیستگاه اصلی ماهی سفید کجاست

زیستگاه ماهی سفید در کشور هایی چون ترکیه، بلغارستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، اوکراین و مولداوی می باشد و البته این ماهی در دریای سیاه، دریاچه ایزنیک، رود اترک، رود دون، رود کوبان، رود ترک، دریای خزر و… پراکنش داده شده است.

در کشور ایران نیز با رشد زیاد این ماهی همراه می باشیم که می توان به مناطقی چون حوضه آبریز دریای خزر، تالاب انزلی، سفید رود، بابلرود، گرگانرود، تجن و… اشاره کرد.

ویژگی های ماهی سفید رودخانه ای

ماهی سفید رودخانه ای و میگو صورتی بوشهر از جمله ماهیان زیبای رودخانه ها محسوب می شود و البته این ماهی بسیار شبیه به ماهی آمور یا کپور علفخوار می باشد و البته ماهی سفید از دسته ماهیان کپور بوده که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.

ماهی سفید رودخانه ای از فلس های درشتی بهره مند می باشد و دهان این ماهی گشاد و از باله های قرمز رنگی برخوردار می باشد. ماهی سفید رودخانه ای دارای بدنی کشیده بوده و از رنگ نقره ای روشن برخوردار است.
زیستگاه این ماهی در رودخانه ها و دریاچه ها بوده است و از ماهیان زیرک و باهوش محسوب می شود. صید ماهی سفید رودخانه ای بسیار لذت بخش و راحت می باشد، چرا که در سطح آب به شنا می پردازد. صید ماهی سفید رودخانه ای با روده و دل مرغ انجام می شود و بهترین روش صید ماهی سفید رودخانه ای، روش روآبی محسوب می شود.